Hij is gevonden… opvolger voor Ella Mulder

Er is me gevraagd iets van mezelf te vertellen. Dit om de achterban toch enigszins een beeld te geven van mijn persoon. Ruim 55 jaar geleden, ja ik ben niet meer de jongste, ben ik op een boerderij in Hulshorst (Gemeente Nunspeet) geboren als middelste in een gezin met vijf kinderen. Wij, Gea mijn vrouw en ik, wonen met veel plezier in het mooie Nunspeet. Onze vier kinderen wonen elders. Beiden zijn we lid van de Hervormde Gemeente Nunspeet (PKN) en zelf ben ik onder meer als diaken actief betrokken bij onze kerkelijke gemeente.
Boerenbloed zat er destijds niet voldoende in. Het vak economie scoorde beter. Niet verwonderlijk dat ik in de accountancy terecht ben gekomen. Hier heb ik 25 jaar als assistent accountant en relatiebeheerder gewerkt. Met enige regelmaat en op een bepaald moment onontkoombaar lonkte de vrijheid binnen het bedrijfsleven. Er deed zich de mogelijkheid voor om samen met een compagnon een MKB bedrijf over te nemen met een achttal vestigingen.
Van tevoren kun je niet bedenken waar je vanaf dat moment, ook op financieel gebied, allemaal mee te maken krijgt.
In de achterliggende tien jaar binnen dit bedrijf dan ook veel geleerd. Mooi om innovatief en creatief bezig te zijn en gaandeweg te ontdekken hoe het wel en hoe het niet moet. De moeilijke periode die recessie heet meegemaakt en eind vorig jaar dit bedrijf weer van de hand gedaan. Tja, en dan op zoek naar een antwoord op de vraag ‘hoe verder’? Weer een eigen bedrijf? Franchise, overnemen, opstarten of samengaan met..?
Veel mogelijkheden zijn de afgelopen maanden voorbijgekomen.
Op enig moment ben ik via ‘Aatop werving en selectie’ getipt over een vacature bij Stichting Ruimzicht. Bij de opsomming van de werkzaamheden voor deze vacature voelde ik me op meerdere gebieden enorm uitgedaagd. Een mooi breed scala aan werkzaamheden kwam voorbij. Het verzorgen van de financiële administratie, de salarisadministratie en de belastingaangiften. Het overleg met externe partijen, het beheren van de onroerende zaken, het zorg dragen voor de budgetbewaking en informatievoorziening middels rapportages aan bestuur en medewerkers enz. Ofwel kort samengevat de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken, de administratie en het beheer van het vastgoed van de Stichting, de vele contacten gecombineerd met de vrijheid en zelfstandigheid zijn zaken die bij mij passen.
Bij de geschiedschrijving over Stichting Ruimzicht wordt een aantal doelen samengevat. Deze doelen zij inhoudelijk wezenlijk en daarom van belang. Graag zou ik als chef de bureau, gezamenlijk met anderen, aan deze doelen mede vorm willen geven.

Henk Wijnbergen